måndag 19 augusti 2013

Ta in hösten och lägg den i ett fat

 

Förra året i mitten på september sökte jag efter rönnbär. Jag hittade inga.... För mig är september månad höst. Rönnbär är en symbol för hösten. Men skall du plocka rönnbär bör du göra det redan i augusti om du skall få tag på några. Jag plockade in tre klassar med bär och blad. För många år sedan fick jag detta fina fatet i present. Fatet fyllde jag med sten dekorations material. I mitten placerade jag rönnbärs klasarna. Förra året fick jag ljus som såg ut som stenar av mina döttrar. Dem lade jag på varsin sida bredvid rönnbären. Fjärilarna och bollarna av olika material fick jag i present av min son i somras. Fatet har jag ställt i vardagsrummet. Nu kan vi även njuta av hösten inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar