söndag 29 september 2013

Biffar med linser, rödbetor och morötter


Dessa goda biffar är röda. Jag har tyvärr ingen bild där dem är färdigstekta. Dem är goda att äta till färska och kokta grönsaker.Dem inne håller mirakel mjölet det gör att dem blir otroligt mättsamma.


Starta med att skölja ½ deciliter linser och koka dem i 30 minuter om du inte har hunnit att lägga dem i blött, om du har blötlagt dem blir det kortare kok tid. Jag använde två morötter som jag skalade och rivde på den grova sidan. Rödbetorna gjorde jag samma sak med (råa). Jag använde två rödbetor. Dessutom använde jag 5 stycken cocktailtomater.


Jag använde mig av matberedan och startade med att finfördela linserna därefter satte jag på riv funktionen och rev morötter och rödbetor. Tomaterna åkte ner och finfördelades.


I grönsakerna hällde jag i 1 ägg, 2 deciliter ströbröd och 1/4 deciliter cream frech med vitlöksmak och salt, peppar och Chiapsyl ( finns inte med på bilden). Forma biffarna och platta ut dem med stekspaden. Stek den i lite olivolja.



                                            
                 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar