söndag 15 september 2013

Kort med en elegant elefant



Jag är med i en ny tävling som Åsa.Li håller i den heter "Härma mig" och pågår hela september. Du kan vinna upp till tre fina priser. Tävlingens regler är att härma efter ett inlägg från Åsas blogg som har fokus på återbruk. Härma efter eller göra om på ditt sätt, men glöm inte länkarna. Gå in och läs mer om tävlingen Här.

Jag har valt ut att härma Dagens skräp, Åsa har ögon för naturen skall se ren ut. Hon brukar städa upp prylar som inte hör ditt. Åsa nöjer sig inte med att bara städa upp, utan hon återbrukar det upphittade skräpet. Helt fantastisk natur människa Åsa. Li är! Själv återbrukar jag en del, men jag nöjer mig med mitt eget och ibland bekantas skräp. Flera baginbox packet har en fin utsida som går att återanvända med lite fantasi.


När jag hade klippt ut motivet såg det ut som ett fint varmt foto.


Jag valde att delvis forma om mitt kort. Dessutom ville jag pröva mina nyinköpta barn saxar med mönster som jag fyndade.


Jag funderade länge vad jag skulle tillsätta i bilden. Eftersom det är ett härma inlägg ville jag ha med Åsas eleganta elefant. Det blev ett elefant kort med en annan bakgrund än vad ursprungskällan hade.








4 kommentarer:

  1. Åh! Jag gillar också Åsas "Dagens skräp"
    Det är så kul att se vad det blir utav det hon hittar! Så kreativt! Och så trevligt att det blir renare i miljön kring oss!
    Kul att du spinner vidare på hennes inlägg!
    Jag ska gå in och kika på hennes utmaning!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för dina fina ord! Tokigt vacker bild:-) Du är välkommen med fler bidrag om du vill:-)

    SvaraRadera
  3. Kul grej! måste genast kika in hos Åsa.Li:)

    SvaraRadera
  4. Var visst lite för snabb på skickaknappen;) Skulle ju också säga att kortet är kanonfint!:)
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera