lördag 30 november 2013

Följ bloggens adventskalender

                                    

I morgon är det första advent och i år faller även årets första kalenderöppning på samma dag. Öppna luckor eller öppna paket för både vuxna och barn. Mina barn har varit omringade med flera olika kalendrar allt från bara bilder, choklad, följetongerna från tv kalendern och radion och paket med diverse saker i. Då hade alltid deras mamma haft en egen kalender med lottnummer i. Nu har dem två äldsta flyttat hemifrån. Minstingen som har fyllt "moppe" hävdade att han skulle ha en choklad kalender trots att jag nog tycker att han är för gammal för det. Men så blev det och jag är mycket förvånad att han är mycket noga med att inte tjuvstarta med första luckan fören första luck öppningen traditionellt skall ske. 

I morgon skall jag starta bloggens julkalender som kommer bestå av diverse inslag som både hör till julen och förslag på julklappar att ge bort. Precis som mina andra inlägg på bloggen kommer utbudet vara brett. Ni som har följt mig dem senaste 2 månaderna har säkert lagt märke till att det har varit längre uppehåll mellan mina inlägg. Det beror på att jag har lagt mer fokus och till att producera till den planerade julkalendern. I julverkstaden är arbetat i gång för fullt. Varje dag kommer jag att hänga upp ett paket på adventskalendern som du ser på bilden. På julafton kommer jag att avsluta med en röstning på bästa paket/inlägg på julkalendern som ni läsare får delta i. Röstningen kommer sen att äga rum fram till nyårsafton. I morgon startar jag med presentation av kalenderns första paket/inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar