måndag 2 december 2013

Dörrkrans


Jag har hängt upp dagens inlägg på nr 2 i bloggens julkalender som jag startade igår. Gårdagens inlägg var gjort av återvinningsmaterial. Dagens paket/inlägg är gjort av naturmaterial.


Att gå på kurs mitt i veckan efter en lång arbetsdag är kanske inte så lockande? Det tycket inte jag förra veckan då jag skulle på en privat kurs med kransbindning. Jag satte upp mig på deltagarlistan i september för jag tänkte att det kunde vara trevligt att gör något avvikande mitt i veckan. I slutet på arbetsdagen kände jag inte för den här kursen för jag var så ruskigt trött. Men när jag väl var på plats upptäckte jag hur skönt och roligt det var. Tröttheten var som bortblåst under processen av kransen.
Stommen av kransen är av halm. Runt halmkransen fanns det olika gröna växter att välja på. Jag tycket det var snyggt att blanda olika sorters grönt. I kransen finns det ädelgran, buxbom, Idegran och cypress. Tillsammans med de gröna växterna använde vi grön ståltråd som vi virade runt och spände fast de gröna växterna. Baksidan av halmstommen är platt för att den skall hänga mot dörren. Det gick också att sätta ljus i så det blev en ljustake istället. Grundpaketet för kursen var 100 kronor. Där ingick halmstommen och de gröna växterna och en rulle ståltråd. Alla andra dekorations tillbehör fick vi köpa styckvis för diverse priser. När min krans var färdig hade jag uppnått en summa på 170 kronor. Hjärtana är gjorda av filt som är fastsatta med en tjock nål med en pärla. 

Det som också var givande med kursen var att jag träffade nya personer som jag inte kände. Den här erfarenheten med privata kurser mitt i veckan kommer jag att fortsätta med för det gav mig en massa ny energi.Häng med i morgon då det blir en ny bild som skall hängas upp på kalendern. För att du skall vara säker på att inte missa något inlägg på bloggens adventskalendern rekommenderar jag att du lägger till dig som följare på bloggen. Det gör du i högerspalten genom att trycka på "följ" där kan du välja att uppge ditt namn eller vara anonym.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar