söndag 22 december 2013

En handbok för att lindra lättare smärtor i din kropp


Adventskalendern blev inte riktigt som jag hade planerat. För jag hade tänkt att bjuda på mera hem producerade produkter både med mat och pyssel. Jag känner att dem sista dagarna har tiden sprungit i väg. Det skall handlas julklappar. pynta och handla mat. Dem sista jobbardagarna innan jul ledigheten har jag varit så ruskigt trött. Min man har legat i influensa. Det är mycket som inte blir som jag har planerat. Bloggens bild nummer 22 är ett julklappstips som du kan köpa. Jag rekommenderar den här boken. 


Detta är en bok för personer som har ont i olika kroppsdelar, lider av migrän, värk i kroppen, trötta och ömma fötter. Kanske du inte tror på zonterapi? Detta är en metod där du trycker, masserar olika punkter på fötter och händer för att till exempel för att få bort smärtor i nacken eller ryggen. Detta är en handbok där du kan hjälpa din kropp att bli bra från lättare smärtor.


I boken är det tydliga instruktioner med foto bilder hur du går till väga. 


När jag första gången lånade den här boken på biblioteket trodde jag inte på den här metoden. Det kändes som lite "hockus pockus". Men jag tycket ändå det var värt ett försök. Jag hade fått ont i ena knät och hade svårt att gå. Jag hittade en övning i boken som jag höll på med flera omgångar över en helg. På måndag morgon vaknade jag helt smärtfri och jag kunde nu röra mig som vanligt. Efter det tycket jag att metoden var som ett mirakel. Sedan har jag fortsatt med mina nackbesvär som är attros skador. Det är skador som aldrig försvinner inte ens med zonterapi. Men när smärtorna är som värst så lindrar det med massagen och tryckningen i handflatorna där punkten sitter för nacken. När jag gör denna övning blir det alldeles varmt i nacken. Stelheten försvinner och värken lättar. Ett tips är att använda babyolja för att kunna massera bättre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar