onsdag 4 december 2013

Enkel detalj för att förnya en gardin


Idag är det den 5 december och den fjärde bilden på bloggens adventskalender har hängts upp. Inläggs/paketet är gjort av tyg med tomtar på.


I år har jag julgardiner alla nästan alla mina fönster på övervåningen utan i vardagsrummet som bär mina hjärtan gardiner, Gardiner med insydda spetshjärtan som jag sydde för några år sedan. Om du går in på länken så ser du att även dem påminner lite om julen. Jag fick en gång en kommentar från min granne när hon stod på utsidan och tittade in, "har du pepparkaks gardiner". Fast det är inte tanken att gardinerna skall se ut som pepparkakshjärtan. Jag gillar hjärtan året runt. Gardinen på bilden med tomteflickorna är en avklippt gardin som jag har haft liggande i skåpet ett tag. Jag tycket att gardinen behövde förnya sitt utseende så jag tog fram saxen och klippte fransar på hela nederkanten. 


Gardinen hänger i mitt pyssel/datarum. Jag tycket det var tråkigt när båda mina döttrar flyttade hemifrån. Efter ett halvår har jag vant mig vid att vi bara är tre hemma. Det finns två positiva saker med att dem inte bor hemma längre. Det ena är att huset har blivit större eller det finns mer utrymme för min hobby också har jag två fönster som jag får bestämma vilka gardiner som får prydda dessa fönster.


1 kommentar:

  1. Jag tycker att det ser trevligt ut med julgardiner.. men jag ser dem bara hos andra! Själv slutade jag med den företeelsen när barnen blev större. Jag är väl för lat helt enkelt!!

    SvaraRadera