tisdag 17 december 2013

Ett prydnadspaket med knottrigt omslags papper


Det börjar bli trångt med bilderna på bloggens adventskalender. Jag var tvungen att justera alla bilderna genom att flytta upp dem. Det blev inte riktigt som jag hade planerat.Jag hade tänkt att varje bild skulle hänga vid den aktuella siffran. Får se hur jag skall göra när bilderna når ända fram till kanten av nederdelen av den broderade advents kalendern. Dagens bild nummer 17 är ett rosa paket.


                          

Detta är ett paket som är tomt inuti. Alltså ett prydnads paket av ett speciellt papper. Papperet som jag sparade i ett experiment när jag var med i en av lördagarnas Härmapa Ett test och ett experimenten hösttavla. Pappret har en yta med strösocker och glitter.


På tomkartongen smetade jag full med klister och klädde den med socker pappret. Resterna som blev vid inslagningen klippte jag i mindre bitar och lade i en plastkartong. Klippet skall ligga där och vänta på att bli använda i ett kommande projekt.


Inspirationen till mitt prydnads paket kommer från ett konstverk som finns nu i det lilla samhälle där jag bor. Konstverken är tre jättepaket med inbyggda lampor i så i mörkret lyser dem upp där dem står som en förtrollad plätt. Jag har inga inbyggda lampor i mitt paket. Jag skall ha paketet inne som prydnad. Kanske på fönsterbrädan ijämte ljusstaken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar