tisdag 3 december 2013

Polotröjan som fick ett nytt utseende




Vi har nu hunnit fram till nummer 3 i bloggens adventskalender. Dagens paket/inlägg kan göras som en julklapp till dig själv eller någon annan. Tröjan blev en för tidig julklapp till mig själv. 



Här är tröjans utseende innan jag satte saxen i den. En svart tröja i akryl med polokrage. Den var relativt lång för den sträcker sig nedanför rumpan.

                                          

Tröjans nya utseende blev en tröja som du kan hitta i butikerna idag. Jag klippte bort den höga kragen så det blev en rund halsringning. Längst ner på tröjan klippte jag fransar som är 1 centimeter bredda runt om hela nederdelen av tröjan. Jag är mycket nöjd med resultatet. Nu har jag börjat använda den stadigt. Innan har tröjan legat längst in i garderoben. Jag var inte så förtjust i polokragen så den blev bara använd när det var minst -10 grader ute. Dagens kalender paket/inlägg delar jag med mig till Veckans symöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar