lördag 21 december 2013

Tärningsmönster i ljusblått och guld



Det börjar bli trångt att få plats med bilderna på Bloggens adventskalender. Om det blir en nya kalender nästa år kommer jag att ta lär dem och rätta till dem fel som jag har gjort detta året. Vi har kommit fram till bild nummer 21, Dagens bild är ett ljus som jag har målat i eget påhittat mönster. Mönster fixerad som jag är blir det ofta konstverk i form av olika mönster.


Mitt val av färg när jag skulle starta att måla det enkla vita ljuset berodde främst på att jag ville pröva mina 2 nyinköpta ljus pennor. Ljusfärgerna har jag köpte via posten från Panduro. När du väljer att handla via nätet eller via postförskott tillkommer det en extra avgift för frakt och eventuellt andra kostnader. Det gör att du som kund försöker få valuta för pengarna genom att beställa mer än vad du egentligen skulle ha köpt om du hade varit i butiken och handlat.



Jag startade med den nya ljusblå färgen och fortsatte med den guld färgen. Prickarna växlar med tärnings prickar till prickar vågrätt eller lodrätt.


När du målar denna formen på ljus rekommenderar jag en stadig ljusstake att sätta ljuset i både under processen av målningen och när ljuset torkar sina 24 timmar. Den fina träljusstaken har min äldsta dotter Emelie gjort i slöjden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar