onsdag 8 januari 2014

Virkad kattruta



Idag är det årets första symöte hos Maja med bloggen husmodern. Under julen har jag virkat den här katten.


I virkbeskrivningen där jag har hämtat mönstret tillhör rutan en filt för den lilla barnsängen. För min del nöjde jag mig med endast en ruta. Mitt mål var inte att göra en filt utan jag hade från start inget mål alls. Det är ofta jag bara vill pröva mönster. Ibland jobbar jag vidare med projektet och ibland stoppar jag undan den för kommande framtid. 



Jag använde ljusbrun bakgrund och till kattens kropp plockade jag in en guldtråd tillsammans med det ljusbruna garnnystanet. Garnet som jag har använt är bomulls garn och virknålens storlek är 2,5.



Virkbeskrivningen har jag hämtat från en samling från Allers årgång 1986.


Här har du mönstret på kattrutan. Jag kan avslöja att kattrutan inte lades undan i ett skåp utan jag har fortsatt att arbeta vidare med rutan. Följ fortsättningen i nästa veckas symöte.






2 kommentarer:

  1. Kul att se, jag tror aldrig jag har sett någon liknande ruta faktiskt! Det blir spännande att se fortsättningen sedan.

    SvaraRadera
  2. Så fin kattruta och roligt att se fortsättningen :)

    SvaraRadera