tisdag 11 februari 2014

5 par byxor i olika modeller och färger


I dagens Symöte delar jag med mig av min ihop sydda kollektion av olika byxor till Barbie. Byxorna syddes för ett tag sedan. Dem har dock inte varit med i något inlägg på bloggen tidigare. Nja...kanske någon modell, men inte alla. Mitt mål var att bli klar med kattkudden, men det lyckades jag inte med. Ändå tog jag tid att sy på kudden igår efter jobbet. Men jag blev ovän med symaskinen vars tråd bara ville trassla sig. Kanske är det dags för en rensning av trådarna inne i trådspolen på undertråden. Där brukar det trassla sig. Eller så var orsaken att trådrullen på ovansidan började gå mot sitt slut så den kanske inte spände som den brukar göra. Jag får ta nya tag till helgen då jag är mer utvilad och har tålamod med den bråkiga maskinen. Jag funderar på att arrangera en tävling på bloggen framöver och då kommer jag att ha dessa Barbie byxor som pris, inte dockan för den behöver jag som modell. Håll utkik om du är intresserad av att vinna de 5 Barbie byxorna!

2 kommentarer:

  1. Bra gjort, det måste vara väldigt pilligt att sy så små byxor :)
    Ang. den glutenfria finmixen, jo det använder jag också. Nu är jag inte jätteinsatt i hur den tillverkas men jag har läst att den är väldigt mycket processad och det känns lite trist med sådana produkter om du förstår vad jag menar. Använder du den också när du t ex reder en sås? Och är måtten desamma som med vanligt vetemjöl då? Alltså kan man ersätta 2 msk vetemjöl med 2 msk finmix?

    SvaraRadera
  2. Ja det glutenfria mjölmixet brukar jag byta ut mot vetemjöl och använder ungefär lika mycket mäng. Man får känna sig fram ibland måste det läggas till 1/2 deceliter.

    SvaraRadera