lördag 8 februari 2014

Kärleksvasen


I dag har jag sysselsatt mig med terapi arbete eller pyssel. Mest knåpade jag för att kunna vara med i dagens Härmapa hos Sveapunkt. Mitt bidrag är hämtad från bloggen Hemgjort. Där har jag hämtat flera tips det senaste halvåret. 


Vasen är gjord av en Pingles förpackning. Helena Andersson skriver i sin blogg att chipsförpackningen fungerar utmärkt som vas eftersom den är vattentätt. Jag försökte ta bort den stora etikett på varan, men det var helt omöjligt. Jag valde istället att måla över med svart utomhus färg. Min svarta färg är tyvärr så tunn att den inte täcker hela förpacknings etiketten. Men det syns inte efter att pappersbitarna har klistrats fast. Min första tanke var att härma ursprungs källan fult ut. Men vad tråkigt det kan bli, det är mer spännande att ändra lite och sätta sin egen prägling på skapelsen. Eftersom det är Alla Hjärtans Dag nästa vecka passar det förträffligt bra med hjärtan. Jag använde mig av 3 reklamblad från apoteket som gick i röd och rosa nyanser. På frihand klippte jag ut olika storlekar av hjärtan. Alla hjärtana blev i de moderna stuket. Detta var inte planerat. Jag försökte klippa ett traditionellt hjärtan med inga hjärtan fick den formen. Jag undrar hur dem moderna hjärtanas form blev till. Var det kanske av en slump? Ett misslyckat resultat av en frihands klippning och så upptäckte personen att detta var ju ett utvecklande hjärtan som kunde bli en storsäljare. De olika hjärtana klistrade jag fast på förpackningen med klister för papper ganska tätt men ända med ett litet mellanrum. Även jag avslutade med lacklim och en skarp rosa kant längst upp på vasen. Detta blir också ett inlägg till min egna utmaning Var med och pyssla tillsammans som är på sin sista vecka, ända fram till Alla Hjärtans Dag, den 14 februari.




1 kommentar:

  1. Ska spara en sådan förpackning nästa gång vi har Pringles hemma, ett roligt pyssel som min dotter skulle gilla!

    SvaraRadera