tisdag 4 mars 2014

Den stickade väskans utveckling


Förra tisdagen berättade jag om min nya projekt på den största stickringen. I dagens Symöte visar jag hur väskans utveckling har varit.. Väskan har nu sytts ihop. Botten blev det ljusblåa tyget som är ett bomullstyg det gör att det finns trådar eller små fransar. Det svarta eller mörkblåa tyget är av jersey. Det är ett mer elastiskt tyg som inte trådar sig. På bilden längst upp håller jag på att sy eller maska av. Vid stickning kring stickring blir ändarna lite sladdriga. i botten syns det inte. Men öppningen på väskan med jersey tyget behöver förstärkas.


Till förstärkningen använde jag avklippta jeans sömmar. Du vet dem där tjock sömmarna på jeansen. Dem klipper jag alltid av. Det finns mängder av pyssel som det går att använda jeans sömmar.Sömmarna sydde jag fast med sytråd. Fortsättning följer! Därför klipper jag alltid av dessa sömmar och förvarar dem i en ask.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar