onsdag 18 juni 2014

En förskönad stopphand


I Facebook gruppen Vi som broderitwittrar för en bättre värld pågår det ett evengemang till den 14 september. Utmaningen är att brodera en valaffice med en egen slogan och eget val av utseende. Jag har valt återbruks material tillsammans med broderitråd. Min relativt nyinköpta vardagströja hade fått fläckar som inte gick bort i tvätten. Tröjan blev en perfekt valaffice! En valaffice bör ju synas överallt inte bara hemma på väggen. Jag hade först en tanke med en tygväska. Men då skulle det bli extra arbete med att sy väskan också. Jag vet att jdet finns en tygväskor hemma som har ett trist tryck. Men den är spårlöst borta eller så ligger den längst in i klädkammaren....  Min valaffices motiv kanske ser ut som en skönhets produkt. Ibland kan utseendet bedra! Detta är en försköning av en "stopp hand" tecken. Jag tycker det var lite piffigt med nagellack på fingrarna och handen kommer att utvecklas med mera detaljer innan texten (slogan) skall broderas ditt. Jag startade med att brodera handen med vit brodyr garn. Men det var ingen  bra ide! För jearsy tyget började gå sönder. Jag han att stoppa i tid. Istället klippte jag ut en hand i teddy tyg. Pälshanden sydde jag fast med vit brodyrgarn.


Mönstret har jag skapat själv. Jag använder alltid tidningspapper till mönsterpapper. 


Efter flera års broderande har jag äntligen investerat en riktig broderings ring. Ringen finns att köpa på Hemtext handarbets hörna. Här ser du min förskönande stopphand i närbild. Fortsättning på min valaffice kommer du få fortlöpande på bloggen så fort jag har utvecklat den mera. Lägg till dig som följare på bloggens Facebooksida. Lägger du till dig som följare där eller på denna sidan har du chanse att vinna 400 gram garn fram till den 22juni.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar