lördag 28 juni 2014

Färgglad återbruksvas i indianmönster


Detta är en vas som har en Pingles förpackning som grund stomme. Indian mönsterna i 3D dimension är uppbyggda av reklampapper. Det var för en vecka sedan jag visade hur jag startade med vasen, se inlägget: Provar att skapa med reklampapper. Det var en vas som tog ett par dagar att göra. Både mönster uppbygget och mönstermålningen. Det är en färgglad vas som lyser upp där den blir placerad. kryddburken som jag startade med samtidigt i det länkade inlägget håller jag fortfarande på att måla. Den får du se i ett annat inlägg framöver. Jag blev mycket inspirerad av tekniken med klister och reklampappers remsor som snurrades och tvinnades. Det gjorde att jag startade ett nytt projekt som skall bli en tavla. Även tavlan kommer du att få ta del av i ett annat inlägg fram över.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar