tisdag 3 juni 2014

Nytt projekt med färgtryck och lappteknik


Jag har länge funderat på att pröva färgtryck. Svart tygfärg har jag haft länge. Den vita färgen köpte jag till för att få mer glans och liv i trycket. Färgen visade sig inte vara vit utan transparent med glitter. Mycket oväntat blev bokstäverna lite suddiga. Vilket gjorde att resultatet blev mer än förväntat. Lee är ett klädmärke. Nu är du säkert nyfiken vad jag har för plan med detta ordet?


Lee som är ett jeans märke behöver självklart omges av jeanslappar. Tre remsor sydda i lappteknik och den fjärde är påbörjad. Jag har också klippt till ett bakstycke som består av en enda tygbit av retro jeans.  Alla bitar tillsammans skall bli en kudde. Förutom dessa bitar kommer det att fyllas på med mera överaskningar. Fortsättning följer! Detta blir mitt bidrag till dagens Symöte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar