tisdag 8 juli 2014

Mormorsrutor i ett nytt projekt


Den 16 november klockan 10-16 kan alla som vill delta i min kurs där du kommer att få lära dig virka mormorsrutor och African flower blommor. Anmälan gör du på Studieförbundet vuxenskolan i Kungsbacka. Här ser du mormorsrutor i 2 olika rosa nyanser tillsammans med ett brunt nystan med färgade prickar i. Det blir att producera rutor och sy ihop till olika alster. För att visa kursdeltagarna olika alternativ som går att göra med mormorsrutor. I detta projektet som jag inte kommer att avslöja idag räknar jag att behöva 7 stycken rutor av varje nyans. Följ med nästa tisdag på bloggen då jag hoppas vara färdig med projektet. För att få uppdateringar smidigt lägg till dig som medlem i spalten till höger så får du uppdateringen på din mail eller om du har en blogg. Detta inlägget blir mitt bidrag till veckans Symöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar