lördag 16 augusti 2014

Apelsin efterrätt med sting


Hej! Jag är mycket svag för efterrätter det kan du se på bloggens etiketter. De flesta har jag skapat själv precis som dagens inlägg. Denna efterrätten kom till av en slump. Även om jag köpte hem vispgrädde för att unna mig något gott med grädden som tillbehör. Våra barn köpte en Juicemaskin till deras far i födelsepresent. Den testades idag och test frukten blev apelsin. Det blev underbart god juice. Jag har aldrig smakat något liknande förut. Fruktköttet kan blandas i juicen, men annars är väl meningen att den skall slängas antar jag. Återbrukare som jag är tyckte jag att detta var slöseri. Därför prövade jag att kombinera ihop denna efterrätten.


Apelsin fruktköttet lade jag i en liten glasskål, hällde på 5 korkar med brännvin och garnerade med 1 ruta 86 % mörk choklad, (finns inte på bilden).


När jag endast skall ha mindre än 1/2 deciliter vispad grädde brukar jag använda min mjölkskummare. Tillsist toppades efterrätten med gräddklicken.Detta blev nästan en sockerfri efterrätt med liten klick fett. Den mörka chokladen innehåller mycket lite socker. Ha en fortsatt trevlig lördagkväll/Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar