onsdag 6 augusti 2014

Korgen blev inte som planerat


Hej! Idag blev jag inbjuden att delta i Onsdags dejten BG&V på Facebook. Nu är jag färdig med  min korg som jag stickade på stickringen av en sönderklippt trikåtröja, se inlägget: Starten på en korg av en tröja. Det visade sig vara fläckar på hela framstycket så jag valde att kassera den biten och hittade istället ett färdig klippt nystan av ett mönstrat tyg. Men båda tygen tog slut innan jag hade hunnit att göra botten. Så besviken man blir när inget går enligt planerna!


Botten som jag virkade med virknål nr 6 fick istället bli i grönt. Den gröna nyansen på färgen som fanns i det mönstrade tyget hade jag bara i ett par söndriga shorts. Nackdelen var att shortsens material var i bomull. Botten sydde jag fast på den stickade delen. I morgon är det dags för mitt forum "sommartråden". Förra veckan hade en bloggare som hittade ditt! kanske du också har några bilder och text att dela med dig? Det går lika bra att länka får en FB sida. Jag får inte länkverktyget att fungera så lägg din länk i kommentaren. Vi ses/Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar