fredag 1 augusti 2014

Mitt första Atc kort


Igår var sista dagen för att skicka i väg Atc korten till evenemanget på facebooks gruppen "Vi som broderitvittrar mot en bättre värld" Temat var Vallmo med eget val av material. Detta blev mitt bidrag som skickades iväg till namnet under mig på deltagare listan. Jag är nybörjare på att tillverka dessa kort som är lika små som ett spelkort. Det gjorde att jag missade att göra ett bakstycke. Men nu vet jag det till nästa gång. Mitt kort är gjort av en jeansficka med en v söm som dekoration. Det var v:et som formade den flätade korgen som vallmorna är samlade i. Jag har bara använt mig av broderi och pärlor.


Konstnären till detta fina ATC kort är Ingrid Malmberg. Här är en kvinna som har gjort dessa kort tidigare.Det syns på det professionella arbetet med applikationer med olika brodyr stygn. Bakgrundsmaterial känns som siden. Jag blev så glad över min fina gåva! Vad är ett ACT kort? Jag hade ingen aning när jag anmälde mig till evenemanget. Jag hade sätt lite bilder, men var relativt ovetande. Gå in på länken så får du veta http://sv.wikipedia.org/wiki/Atc-kort. Om du går in på bildsök på Google så se du mer hur korten kan utformas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar