lördag 2 augusti 2014

Virkade hjärtan till olika dekorationer


Hej! En del undrar vad jag hämtar min inspirationer från. Ibland kommer idéerna av sig själv, ibland från någon annan bloggare. Min passioner är att ögon shoppa i butiker och skyltfönster. En annan passion är att låna hem böcker på biblioteket. Ursprungs idéerna till dessa hjärtan är från en virkbok med mönster på dem traditionella hjärtan formarna. Jag försökte virka av ett hjärtan genom ett mönster. Men jag fixade inte det. Det är ett problem med min dyslexi som jag inte har lyckats övervinna det är att läsa och förstå beskrivningar av olika slag. Därför blir det ofta att jag frivirkar i svåra obegripliga mönster beskrivningar. Det fungerar bra eftersom jag kan de vanligaste grundmaskorna. Jag började virka när jag var 9 år. Jag kan läsa mönster på dukar och lättare mönster. Men så fort jag inte förstår ger jag upp. På bloggen har jag en etikett om min självbiografi som heter Att leva med dyslexi. Det är en följetong med 14 delar.

En av anledningarna att jag började blogga var att hålla i gång mitt skrivande som jag hade utvecklat på högskolan för ca 4 år sedan. För att mitt skriftspråk inte skulle återgå till hur det var innan jag började plugga som vuxen var jag tvungen att underhålla skrivandet. Att blogga när man har dyslexi eller behöver träna språket på annat vis är ett mycket utvecklande. När skriftspråket utvecklas blir det ett verktyg som går att ta med sig i talspråket. Bloggen har gett mig så mycket under dessa 3 åren. Dessutom har jag fått många vänner och min hobby har utvecklats med att jag gärna testar på nya material eller verktyg.




När det inte fungerade att virka de traditionella hjärtana enligt den här bokens mönster beslöt jag mig för att pröva göra egna hjärtan. Men när jag ändå skulle skapa egna hjärtan vill jag ha dem moderna hjärtana som jag tycker är mer levande och charmigare än dem traditionella formerna. Garnet är ett rest nystan som jag hittade i min kista som är full med olika sorters garn. När jag väl kom på hur jag skulle få ihop formen, så blev resultatet 4 hjärtan och det kommer nog att bli fler. Dem är bra att använda som dekoration i olika sammanhang. Innan jag kommer att öppna min webbshop senare i höst kommer jag byta namn på bloggen. I samband med namnbytet kommer det bli fest på bloggen. En fest då alla får delta i en tävling med frågor för att vinna ett fint pris. Då har alla medlemmar (de som gillar Facebook sidan eller är medlemmar på bloggsidan på googel) en förmån med att vara ägare automatiskt till en lott. Så är du inte medlem nu. Passa på att bli det, innan festen börjar! Mer information kring festen kommer att komma om några veckor! Ha en fortsatt trevlig kväll/Susanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar