onsdag 10 september 2014

En avbild av från ett höstlöv växer fram


Hej! Igår skrev jag att mitt fokus just nu är att göra färdig alla påbörjade projekt. I dag visar jag upp ett påbörjat projekt som startade förra hösten. Men för bloggen blir det ett nystartat alster eftersom det aldrig blev några foton tagna. Förra hösten använde jag mycket av naturens material och drev även då 2 höst utmaningar från september till oktober. Jag hade några deltagare som bidrag med sina alster, se inläggen: Höstutmaning september och Höstutmaningen oktober. I slutet på oktober hade jag stora lönnlöv över hemma. Den var då den här iden växte fram med att sy lappteknik med quilt med ett stort lönnlöv som mall.


Jag startade och hann med 2 olika stygn. Sen kom vinter och det var inte lika intressant med att arbeta med hösten. Då stoppades projektet undan i uppsamlingslåda för mina "ufo". Av en ren slump hittade jag det bortglömda höstprojektet. Men ingen tankekarta kring hur jag hade för plan med lövet. Jag brukar annars göra en skiss för att ha något att utgå ifrån. Jag fundering på hur jag skall arbeta vidare och blev inspirerad av mitt inlägg häromdagen som handlade om mönster, se inlägget: Mönster spanare i närmiljön. Jag såg genast att dem gula stygnen var en bit av staketet från detta inlägget. Dem orange stygnen har jag ingen förebild av. För att fortsätta inspireras av mina mönster i närmiljön så fick mina nya stygn i mörkbrun bli en mur. Vad som kommer att växa upp mer för stygn får ni se i bloggen fram över. Detta blir mitt bidrag till Onsdagsdejten BGW Facebookgruppen "Bland garn och virknålar". Ha en bra fortsatt dag/Susanne

1 kommentar:

  1. Fint! Perfekt att ta vid igen nu när årstiden är rätt!!

    SvaraRadera