onsdag 24 september 2014

Lite mera stygn på lönnlövet


Hej! Jag har broderat vidare på mitt höstlöv, som jag visade i ett tidigare inlägg: En avbild av från ett höstlöv växer fram. Dem stygnen som jag har valt att utveckla på lövet är delvis kopplat till mitt mönster inlägg: Mönster spanare i närmiljön. Staketet i inlääget:  är dem stygnen som hänger ihop med dem påhittade oranga stygnen. Muren: dem mörkbruna stygnen. Väggstukturen i tunneln: dem orange/röda stygnen vid det rutiga tyget. Och dem påbörjade stygnen där du ser tråden är prickarna på papperskorgen från mönster i närmiljön. Mönster till olika stygn kan du finna runt omkring dig både ute och inne. Fota och spara i en mönstermapp på datorn. Så har du när brodyr eller målar suget sätter fart. Att måla/teckna och brodera går lite hand i hand. På den stora bruna enfärgade delen på lövet ser du ett rosenmönster som plötsligt poppade upp när jag höll på att sy. Så är det med mig! Idespruta kallar mina närmsta vänner mig för. Och det stämmer! När jag vaknade i morse kom det en version kring detta mönster i en annan tappning.... Den ideen är nu uppritad och kommer att prövas framöver. Men först har jag bestämt mig för avsluta lövets utsmycknad. Men vad skall det bli av denna lövruta sedan? Förslag? Detta inlägget delar jag med mig till gårdagens Symöte och dagens Onsdagsdejt hos Facebookgruppen "bland garn och virknålar". Nu är det dags att inta sängläge! Du kanske redan har lagt dig. Det är inte alla som är en nattuggla som jag är. På återseende/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar