måndag 6 oktober 2014

Bonadens framtid


Hej! I slutet på förra månaden tjuvstartade jag med julproduktionen, se inlägget: Smygstart med tomtar.
Förra julen började jag att sy denna bonaden med en liknande tomte som den jag gjorde i ull. Förutom skillnaden på materialet så har denna moderna tomte en kropp som inte min ull tomte har. Det som dem olika tomtarna har gemensamt är att dem är ansiktslösa. Det är bara den stora näsan som sticker fram under luvan. Detta är ett nästa färdigt projekt som jag nu tar upp igen tack vara UFO utmaningen som Lopplisa har anordnat. Jag antog utmaningen för jag har alltid har mängder av påbörjade projekt liggande i mina gömmor. En del har liggat längre en andra. Det svåra eller det mest spännande med att fortsätta med ett projekt som har liggat nedpackat i dryg ett år är att det blir som att börja om på nytt. Vad fattas på denna bonad? Armar kanske? något nedtill? Kanske lite glitter i? Vad tycker du som läsare? Kom med förslag och påverka bonadens framtid!

4 kommentarer:

  1. Massor av glittriga och färgglada paket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ett jättebra tips! Nu kan jag sätta igång. Fortsättningen följer.

      Radera
  2. Kul att du deltar Susanne! Mitt förlag blir: långa ben och en massa paket upptill knävecken! Ska bli spännande att se fortsättningen hur det än blir! Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att se fortsättningen på denna bonad!! *nyfiken*

    SvaraRadera