torsdag 9 oktober 2014

Flera scrapebook blommor


Hej! Jag har alltid gillat att skapa detaljer eller små saker. Dem få gångerna som jag skapar större saker lägger jag oftast till små detaljer. Scrapebook detaljer går att köpa i alla möjliga former. Precis som allt annat pyssel så finns det mesta att få tag på. Det tråkiga är att allt är fabriksgjort. Men att göra egna detaljer blir mer personligare. Scrapebook är inget som jag själv har ängnat mig åt. Jag har bara gjort några enstakat kort till bekanta som har fyllt år, döpts eller gift sig. På bilden ser du spets blommor med en vit sticker i mitten. Blommorna är gjorda av två mindre spetsbitar som jag har sytt i en rynk tråd och sedan sytt ihop. Att göra scrapebookdetaljer är ett bra sätt att ta tillvara små restbitar av tyg, sidenband eller spets.


Här ser du tre blommor i tre olika storlekar alla är tillverkade av ett restband med rosor på. Även dem har jag gjort på samma vis som spetsblommorna. Här har jag använt en grön stickers. Stickersen kan du köpa i hobby butiken eller i stormarknaderna i varohusen. Dem är självhäftande och ligger oftast kartvis med 30 stycken.


Flera virkade blommor. Denna gången julinspirerande. Se inläggen på dem andra scrapblommorna från tidigare inlägg: Virkade mini blommor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar