onsdag 15 oktober 2014

Tunna metall scrapebook material


Hej! Metall går att köpa i olika former. Metalltejp, metallfärg, metallfolie m.m. När jag var på jakt efter änglar vingar fick jag en ide att pröva om det fungerade med tunnare metall. Jag letade i mitt lager av material och hittade då ett par sparade disketter. Du kanske minns dem där fyrkantiga tunna plattorna som man sparade filer på innan usb uppfanns. På disketterna satt det en liten bit metall som var avtagbar. Denna metallen var alldeles perfekt tunn att använda till scrapebook detaljer. Materialet hade varit perfekt till mina planerade vingar, men alldeles för små. Av 2 stycken metallbitar från disketten fick jag ihop 2 hjärtan som jag med hjälp av ett verktyg fick dekorerat med en ring. Att klippa i denna tunna metallen fungerade med en vanlig stor all sax.


Jag fick också ut två viktiga ord som tillsammans har en stor betydelse för julens högtider och
traditioner. G:et var mycket svårt att klippa. Det är därför bokstavens utseende inte ser ut som den borde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar