måndag 17 november 2014

Änglar i ett ljus arrangemang


Hej! Efter att jag fått fram en modell av en änglar av ull prövade jag att göra några flera. Det slutade med att det blev några stycken. Dem flesta blev ganska små. Då passar dem ju yppligt bra att använda till olika arrangemang. Botten till denna skapelsen kommer från våra enar som blåste ner när stormen "Gudrun" härjade i våra trakter. Enarna som var 40 år gamla var enormt stora. När min pappa var 14 år planterade han en enkvist där som han vattnade och sköte och som han såg växa upp. Det var både glädje o sorg när "Gudrun" välte dem höga buskarna. Vi blev mycket förvånade över hur många buskar som växte i varandra. Jag tror det var minst 5 stycken stora buskar i en. Det blev i alla fall mycket att såga och mycket ris att elda. Jag fick en hel låda med "kotletter"som jag kallade dem, att använda till min skapar hobby. Tyvärr så har jag inte förrän nu hittat något att göra med dem. Dem små snöbollarna är lossas snö. När jag skulle klistra fast stenarna använde jag först limpistolen. Men det fungerade inte utan jag fick använda vanligt trälim. Oftast är limpistolen effektivast. men det finns undantag när den inte fungerar. 

1 kommentar: