söndag 2 november 2014

En helg med event och shopping i Göteborg


Hej! Jag har haft en upplevelse Helg där jag har träffat många trevliga personer och shoppat. På fredag kväll var jag på event med tjejmingel hos Shopping och event i norra Guldheden i Göteborg. För närmare vägbeskrivning gå in på länken till deras Facebook sida. 


Detta är ett relativt nytt ställe i Göteborg som drivs av Helen Uhlin och Katarina Norrby. Jag blev inbjuden till detta eventet av Helen som jag känner sedan några år tillbaka. Jag var där med min kompis Birgitta. Först blev vi bjudna på mängder av smakprover från butikens produkter med godsaker som brända mandlar med lakrissmak och hemma kokta marmelader i olika smaker. 


Här är en bit av Helens hörna. Hon säljer presentkorgar, marmelad och godis. Jag köpte en utsökt äpple marmelad.


Katarina säljer bland annat smycken som hon tillverkar själv och tar emot beställningar.


Förutom försäljning av egna produkter kan företag hyra plats med bord för att sälja egna produkter. De olika eventen som anordnas är också för företag som gör reklam för sitt koncept. När vi var på tjejmingel så var det BH skola med Maria. 



Här var en hörna som jag kände var mina favorit artiklar som keramik och indian stenar av olika slag. Bland annat fanns det möjlighet att skapa sin egen ängel med olika stenar och pärlor som hade olika effekter enligt indian kultur. Jag köpte en liten handgjord glasflaska "önskeflaskan". Alla "önskeflaskorna" hade olika effekter. Jag köpte "styrka" i den låg det: sälskinn, pyrit, brudslöja, smaragd, diamantkvarts och rosenkvarts. På Lördagar mellan 11-16 och tisdag o torsdagar 17-19  har Shopping och Event endast öppen sina butiker för shopping och när det är event sker det oftast på fredagar. Vad det är för olika event går att läsa på deras Fb sida. Gå in och tryck på gilla knappen så får du fortlöpande information där i från vad som är på gång.











2 kommentarer:

  1. Åhh, så kul! Jag bodde en gång i tiden i Norra Guldheden, då hade jag haft nära till dem!

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande Freja! Ja det hade vart synd då kanske vi kunde ha träffats också för jag kommer troligen hålla till där mycket i framöver.

    SvaraRadera