tisdag 4 november 2014

Kudden "höstkonst" är färdig


Hej! Tillsist blev min "höstkonst" kudde färdig. Jag blev inte så nöjd med den för som du ser blev den lite skev. Så denna kudden kommer att få bo hemma i vår soffa. Familjen blev glada för det eftersom de andra kuddarna som jag har sytt till soffan börjar bli lite utslitna. Hemma i vår soffa används inte kuddarna bara som prydnad utan dem fyller en praktiskt funktion när någon familjemedlem har behov att sträck ut sig o vila sitt tunga huvud på en mjuk kudde. Kuddens resa har varit lång. Den startade förra hösten, med utformningen av lönnlövet. Mallen till lövet hittade jag i naturen. Innan jag sydde ihop mitten delen till ett kuddfodral broderade jag olika mönster. Hur mönsterna/stygnen är hämtade från en statspromenad. Detta blir mitt bidrag till dagens Symöte.

2 kommentarer:

  1. Men då var det ju tur att den blev ojämn, så den fick stanna hemma hos en nöjd familj! :)
    Kul att skapa med flera olika tekniker!

    SvaraRadera
  2. Den blev riktigt läcker kudden! Fina färgkombinationer med de olika tygerna!

    SvaraRadera