fredag 7 november 2014

Mys pys i höstmörkret


Hej! I somras när jag fyllde år köpte min son mängder av olika sorters ljus. Jag använder inte så mycket ljus under sommaren. Men så fort hösten närmar sig åker ljusen fram. I år har mina ljus arrangemang flyttat in i köket istället för i vardagsrummet. Jag känner att ljusen ger mig en mysig känsla och den där mysiga känslan ger mig mängder av energi. Denna veckan är fredagstemat NJUTA. Att ha mysigt är att njuta och samtidigt ta några djupa andetag är en bra starta vid frukost bordet. Men jag har ljuserna även tända nu när jag sitter vid datorn. Att göra ett ljus arrangemang av ljus med olika detaljer ger också en njutbar känsla för ögonen att vila i. Detaljerna som jag har i är gjorda av självtorkande lera. Dem här olika lerfrukten o grönsakerna gjorde jag med mina barn när dem var yngre. Dem blev bortglömda och hamnade i en låda. I våras innan min största dotter skulle flytta hem fick jag komprimera ihop min hobbyverksamhet till ett rum. Jag bestämde mig då för samla allt i ett rum för att också veta vilka material jag hade att röra mig med. Då hittade jag lådan med de bortglömda ler detaljerna.


I mitt pysselrum finns det en djup garderob. På ena sidan ser det ut så här. Jag har gjort en inbjudande förvaring med materialet i förvaringsburkar och lådor. Som du ser använder jag återbruks förpackningar till förvaring.  



3 kommentarer:

  1. Återbruksförvaring använder jag också. Vackert med ljus.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med ljus! Och vilka fina små figurer av lera :) Njut av kvällen!

    SvaraRadera
  3. Pysselrum, det är en njutning i sig!

    SvaraRadera