söndag 23 november 2014

Tomte med långa ben och glittriga, färgsprakande paket.


Hej! I helgen har jag äntligen blivit färdigt med mitt "ufo", ett projekt som startade förra året mitten av december. När julafton stod på glänt och jag hade kommit halvvägs med mitt arbete tröttnade jag. Handarbetet åkte då ner i min öppningsbara förvaringspall och blev liggande där. Tills Lopplisa startade sin utmaning. I år startade jag igång igen dock hade jag svårt att hitta en fortsättning. Då vände jag mig till er läsare om förslag. Så med hjälp av två förslag kunde jag fortsätta med förra årets projekt och så här blev den. Vill du se hur bonaden såg ut förra året innan den placerades inuti pallen, se inlägget: Bonadens framtid läs också fortsättningen Julbonaden nästan klar. En del julklappar har fått virkade snören andra broderade snören. En del tyger i julklapparna hade glitter i sig andra klistrade jag fast paljetter på. Från början var det tänkt att det rosa i ansiktet skulle föreställa en stor näsa. Men det slutade med att näsan fick bli ett ansikte. Två rörliga ögon sattes fast med hjälp av limpistolen. Virkade armar och ben med broderade eller sydda skor och vantar. En ram runt omkring med efterstygn i blått. Upptill var det för lite tyg för att göra en tunnel att trä i upphängnings pinnen som på. Pinnen som hade en kedja i mitten var mycket kort. Jag sydde på 3 bitar tygband och skruvade av lite skruvar på pinnen och fick en idé att virka en kedja med blå ståltråd. 

2 kommentarer:

  1. Wow! Så charmig!!! Kul med ögonen! Tack för att du deltar. Om du vill kan du länka med bild i länkverktyget i inlägget hos mig, precis som tidigare, men det bestämmer du själv. Ha det fint!

    SvaraRadera