tisdag 2 december 2014

Hur går jag vidare med mitt vävprojekt?


Hej! I dagens Symöte delar jag mycket stolt med mig av det pågående väv projektet. Det är som ett gift när nålen börjar gå upp och ner mellan varptrådarna. Jag läste i vävboken om olika avslutningar och start på vävar. Fakta kring detta kan du hitta i förra inlägget kring processen av min bildväv, se inlägget: Det första motivet på väven. Jag har inga planer på vilka av dessa olika metoder som jag skall välja ännu. Men jag kan avslöja att det finns en plan att dekorera motivet mera med andra material för att göra julblomman mer synlig. Även bladen skall få lite synligare konturer. Något som blir klurigt är hur jag skall få loss motivet från väven. Kanske jag kan få tips av några kunniga väv personer? Förutom detta så finns det ett större ? som jag tänkte att du som läsare kunde komma med förslag. Det är vad jag kan göra med min färdiga vävda bild? Jag tar tacksamt emot alla era kommentarer. 

3 kommentarer:

  1. Det var en fin Tavla du vävt, så duktigt gjort.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Ser väldigt avancerat ut! Gillar motivet, men kommer inte på annan ide än just tavla. Blir en fin sådan.

    SvaraRadera
  3. Så fint! Ska bli spännande att se väven färdig. Hm.. tyvärr kan jag inte komma med några tips om hur väven lossas. Lost i ämnet.

    SvaraRadera