lördag 10 januari 2015

Nu är vi här! Men bara att titta på....


Hej! När jag passerade bageriet Majgården där vi bor stod det en skylt med en text som fick ögonbrynen att lyfta sig. NU ÄR VI HÄR! Vem då? Vem är det som har kommit dit? Inte kan det vara tomten, för julen har passerat. 

Självklart är det dem feta semlorna! Dem som egentligen inte skall anlända från på fettisdagen i februari. Varje år under mitt vuxna liv har dem smugit fram tidigare och tidigare. Nu finns dem till och med i juletid fast då kallas dem nog för något annat namn tror jag? Det som gör mig osäker kring den detaljen är deras innehåll som dock är kopplat till julen. Det är givetvis kryddan saffran, som jag helst avstår ifrån. Det gör att jag inte har uppmärksammat vad dem kallas, utan jag har bara reagerat över synen i butiks hyllorna. 

Mitt skapande av miniatyrer fortsätter och utvecklas. Påverkad av skyltens text köpte jag inte hem någon semla utan istället funderade jag över hur jag skulle kunna skapa bullen med grädde i miniatyrformat. Mycket nöjd blev jag över resultatet!



När vi ändå är inne på den onyttiga konditori frestelserna passar jag på att visa upp min cupcake som också är i miniatyrformatet och passar till att använda till tittskåp. Jag kan nu avslöja att jag börjar känna mig redo att utveckla det mina planer jag hade i höstas. Inom kort kommer jag att komplettera min blogg med en webbshop. Där kommer du bland annat att kunna köpa alla mina miniatyrer. Vilka dessa är får du reda på om du trycker på etiketten till höger som heter "Tittskåpsmaterial". Innan webbshopen kommer att öppnas kommer bloggen också att byta namn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar