onsdag 25 mars 2015

Händer till påskärring


                                                                              Hej!

På mina kurser som jag håller har basmaterial återbruk. Större delen av det tillkommande materialet är hantverk som jag skapar och designar själv. På bilden ser du händer som kommer att finnas att använda till påskkärringarna som är ett av de kreativa återbruks pysslen som erbjuds att skapa på min påskpyssel eftermiddag i Göteborg på lördag 28/3. Det finns några platser kvar! Är du intresserad anmäl dig på eventet som du hittar här eller sms till 0734454981 eller ring samma nummer. Det går också att maila till info@pysselqvinnan.se. Sista anmälnings dagen fredag 27/3 kl 18. 
Dessa händer var bland dem första jag skapade och är sk modeller. För som du ser blev fingrarna mycket tjocka. Händerna mår ni själva beroende på vilken hudfärg ni vill ha på er påskkäring.


När jag gör mina händer börjar jag att klistra ihop ett skelett av reklampapper och sladdar. Nackdelen med att använda reklampapper har jag nu efteråt kommit på det är att den röda färgen lyser igenom den torkade Clayleran som jag sedan täcker skelettet med. Men sedan när ni målar på händerna så syns inte detta. Men jag kommer i framtiden att hålla mig till tidningspapper eller reklampapper med mindre färg.



Längst ner på handleden gör jag ett lagom hål för att kunna trä i en piprenare som jag har använt som armar till påskkärringen. kaffepannan är också handgjord av tidningspapper, ståltråd och lera. Detta inlägget delar jag med mig i Monthly makers, månadens tema passar mig perfekt, Lera.






1 kommentar: