torsdag 12 mars 2015

Nu kör jag "Just do It"!


                                                            Hej!

De senaste åren har jag försökt gå ner i vikt. Förra gången lyckades jag gå ner över 10 kg. Anledningen till att jag gick upp dessa var att jag råkade ut personliga tråkigheter vilket gjorde att min kropp inte var i balans. Jag fick andra saker att brottas med. Med envisheten, målmedvetenheten och kämparglöden tillsammans med massor av stöttning och hjälp från alla håll fixade jag detta och min kropp är åter i balans. När jag i lördag stod och samtalade med tjejerna i montern för Rymb-Livsstilsprogrammet kände jag att det kanske är läge att ta tag i min vikt nu. I helgen var jag på Affärsresa med nätverket Qoola Qvinnor. Då vann jag 8 veckors choaghing med ISOdieten

Jag blev taggad efter första träffen

I går var jag på första träffen/mötet med vår fantastiskt duktiga och trevliga choagh. Vi är en grupp på tre trevliga kvinnor. Jag hade inte satt mig in så mycket vad dieten innebar. Men under mötet blev jag mer och mer taggad för denna kosten. För det är ungefär samma program som jag har kört innan. Det som är den största skillnaden är % på osten. Nu har jag köpt hem 10 % istället för 26% som jag åt tidigare. Motioner och träning trodde jag att jag skulle få öka på. Men mina hundpromenader morgon och kväll på sammanlagt 2 timmar och trädgårdsarbete var tillräckligt. Men jag kommer själv att öka på lite fler egna promenader. Det är så passande att jag och min kompis Anna har fått kontakt igen efter 3 år. Anna tycker att vi skall byta ut fika träffarna till promenad träffar. 

Första dagens meny

Jag gillar egentligen inte att äta efter ett matschema. Men här går det att plocka och det finns massor av recept på allt material vi har fått. Jag startade frukosten idag med 2 kokta ägg, l halv jumbo apelsin delat i bitar, 1 halvt stort päron rivet med skalet på. Över detta strödde jag Chiapsy (psysaliummjöl och chiafrö) och 1 dl lättfil. Jag blev proppmätt!

Till mitt första mellanmål skall jag göra en protein/energi drink med de halverade frukterna som är kvar.
Recept på dem hittar du på bloggen: Energi smoothie. Nästa mål blir lunch. Idag blir det att köra på halvfart eftersom det är fest i kväll hos mina svärföräldrar. Och jag har svårt att få tiden att räcka till. I morgon får jag ta nya tag och planera bättre.



1 kommentar:

  1. Heja Susanne! Roligt att träffa dig och härligt att höra dina tankar och planering!

    SvaraRadera