söndag 1 mars 2015

Skor i olika storlekar


                                                             Hej!

Länge har jag gått och filurat hur jag skulle göra miniatyr skor till tittskåp. Plötsligt så ramlade "10 öringen ner", ett uttryck som jag ofta fick höra som barn. En Barbiedocka är kvar hemma sedan mina barn växte upp. Den har varit min modell till kläder som jag har virkat, sytt och stickat. Nu fick Barbiedocka även vara skomodell. Detta är dock inga skor som Barbie kan använda eftersom dem är gjorda av lera, det gör att dem inte går att ta av och sätta på. Foten på dockan var en bra stomme att forma efter. Det silvriga som ni ser inne i skorna är alminiumfolie. Det är skelettet till skorna som jag sedan har klätt över med claylea och målat. 


Av någon konstig anledning blev det två olika storlekar, ändå var det samma fötter som var modellen. 


Dem små skorna ser ut att vara till ett barn :) Detta blir mitt bidrag till veckans I mina händer.



1 kommentar:

  1. Vad fiffigt att komma på det! Kul attdu är med i utmaningen!

    SvaraRadera