torsdag 9 april 2015

Det oväntade besöket blev min vändning


                                                                             Hej!

Detta var en flik som jag har dragit mig för att uppdatera. Anledningen var att jag kom av mig i det jag höll på med. Det var väl ungefär 1 vecka efter förra inlägget som jag fick den där hemska influensan som jag tror att alla har drabbats av mer eller mindre. Efter att ha klarat mig från baciller i 8 månader åkte jag på en ordentlig omgång med elaka baciller. Efter att 2 veckor började jag återhämta mig och det var dags för första vägningen på kostprogrammet jag  går på ISOdieten. Ellen som är min coach och företagskollega från nätverket Qoola Qvinnor är enormt trevlig och en bra lärare i sitt ämne. Hon visste att jag hade kommit av mig i programmet och ätit lite av varje som jag inte borde göra. Så hon var lika förvånade som mig att jag hade lyckats gå ner 2,5 kg. Peppad blev jag efter det resultatet. Detta var precis innan påskhelgen inleddes. Det finns 3 saker som ofta bromsar eller sätter stopp för något som jag har bestämt mig för att följa och det är sjukdom, stor helger och semester. 

                                                                Broms nr 2:

Så kom påsken som först var middag hos mina svärföräldrar. Där unnade jag mig lite lagom och dagen efter gick jag en långpromenad med Pepper. Påskafton åt jag enligt ISO. Men så kom påskdagen då mina barn och respektive var hemma och vi bjöd på påskbuffe. Då glömde jag total av vad jag höll på med. Sedan den dagen var det kört! För dagen efter hade vi mängder av rester som jag inte bara kunde slängas. Dessutom var jag nu sugen på det ena och andra. Det var svårt att motivera sig att fortsätta. Men lite ordning på några mål har det ändå varit.

                                                      Den stora Vändningen:

Idag när jag satt och klippte jeans remsor ute i den härliga solen fick jag ett oväntat besök. Det var min coach Ellen som kom med den restnoterade boken med mer recept och tips för kursprogrammet. Det var ett trevligt besök och det blev peppingen till att fortsätta med det som jag kom av mig ifrån efter påskhelgen. Och nu har jag bestämt mig för att delta i Ellens tjejtränning i kungsbacka på söndagen den 12 april kl 14-15. Har du möjlighet att delta gå in på länken och anmäl dig. Så när Ellen åkte hem gjorde jag i ordning mitt mellanmål som du ser på bilden, en plock tallrik med rökt kalkon, vindruvor, 10 % ost och vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar