söndag 12 april 2015

Våren är här!

                                                             Hej!

Det det var några veckor sedan jag var med i Helgutmaningen. Jag har haft en lugn helg och mest jobbat med mitt företag. I natt fick vi storm som kom från ingenstans. Det orsakade att jag var tvungen att gå ut och rigga grinden som är så känslig när det blåser. Då flyger den upp och står och slår. Risken finns då att den går sönder. Jag brukar rigga den med ett spännband som egentligen är tillför takräcke på bilen. Lite sol hade vi på eftermiddag jag var ute i trädgården och drog upp några ogrässtrån också hade jag kameran med mig. Den här röda busken är så vacker. Jag vet inte namnet på den men det är en gammal sort. Bina älskar den, det brukar kretsa massor av bin på busken. För 2 år sedan hade vi en stor buske tills det rotade sig in en vildkaprifol som slingrade sig runt busken och ströp den. Den dog, jag tog bort de mesta av de döda grenarna. Dem som var lösa. Men så fick jag se en dag att det kom ett skott på en av grenarna som inte riktigt hade dött. I dag när jag gick lös med kameran blev jag lycklig över att se att skottet hade vuxit till sig och brett ut sig.


För en vecka sedan var det bara små knoppar på Forsytian, idag stod den i full blom.


Vi har många påskliljor i vår trädgård. Detta ståndet ser mest vår granne på vänster sida av vårt hus. Eftersom jag inte kan njuta av dem på samma sätt så är det just detta ståndet som jag brukar plocka in eller ge bort.


Ett tomt hus ligger och väntar på någon skall flytta in.






2 kommentarer:

  1. Oj, vad långt våren har kommit hos dig. Väldigt fint!

    SvaraRadera
  2. Härliga vårbilder! Ja den där rosa busken är supersöt. Plockar alltid in några kvistar varje vår, men vet inte heller vad den heter :)

    SvaraRadera