söndag 5 april 2015

Virkade stickers i 3D format

  

                                                             Hej!

Det var av en slump att det blev ett par stickers till i ett annat material. Jag har samlat på mig mängder av äggkartonger som jag inte hinner att återanvända och högen bara växer och växer. Äggkartonger använder jag som torkställ när jag gör mina miniatyrer, Jag använder dem till cupcake miniatyrerna, silverfat till bakelserna och till färgkoppar när jag målar med flaskfärg som måste hällas upp. Det blev att experimentera om det gick att använda dem till en form i virkning. Jo det fungerade utmärkt och det är anledningen till att de virkade rundlarna har blivit i 3D struktur. Alltså det blir olika nivåer på de virkade stickersen. Lite vit brodyr i mitten och en vit kant gav stickersen lyster. 


Baksidan blev så här snygg den med bara att välja vilken som skall vara fram och bak. Stickersens använingsområden är att dekorera saker. Du kan sy fast dem, klistra eller fästa med tunna nålar (då är det lätt att ta bort dem sedan). Jag tror att det kan vara snyggt att sätta på en gardin, blomkruka, kläder, tavelram. Jag får visa några exempel på användnings områden till de stickers som jag kommer att sälja på webbshopen som öppnar om ca 2 veckor. I påskhelgen hade jag planerat att lägga in stickerserna som jag har gjort på shoppen. Nu är det bara 2 påskdagar kvar. Det rusar i väg på ledigheten! Det får bli i morgon för idag skall vi bjuda på påskmiddag idag och alla mina barn skall vara hemma med sina respektive. Ha en bra fortsatt påsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar