onsdag 13 maj 2015

Ull tavla i miniformat

                                                               Hej!

I en Facebok grupp som jag är med i är det flera medlemar som skapar fantastiska motiv av ull. Dem gör tavlor och tyg som dem använder att sy mössor och dvs andra produkter. Detta inspirerade mig och jag började leka fram ett motiv. Det blev denna mini tavlan, formad av locket från en cream frech burk. Planen var att använda locket som ram. Men så blev det inte utan jag tyckte det blev snyggare med den svarta spetsen som är fastsydd i en bit juteväv som finns under den svarta filt baksidan. Tavlan har en upphängnings ögla upptill som är virkad i svart garn. Om du är intresserad att köpa ulltavlan så finns den till försäljning i min webbshop som du hittar här PysselQvinnan.se/shop/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar