söndag 28 juni 2015

Tavlan "rosen" i 3D effekt

Hej!

Jag tror det var någon gång i maj som jag startade med denna tavlan. Jag gjorde färdigt botten och stjälken sedan kom det annat i vägen som var mer bråttom med. Ramen på tavlan är gjord av trä. Det är ett återbruk från ett träpussel. Det fattades en massa bitar så jag beslöt mig för att ta tillvara den fina ramen. Bakgrunden är egentillverkade mosaik plattor i återbruksform. Det var många moment i tillverkningen av plattorna och där gick många arbetstimmar till hantverket. Sedan blev det att pussla ihop allt så det bildade ett fint mönster. 



Stjälken och bladen har jag format med tidningspapper och kartong tillsammans med pappersleran som jag använder till de mesta som jag gör och säljer. Blommorna är gjorda av hand kardat ull.


När jag skulle göra denna här knoppen studerade jag en levande rosknopp. Jag blandar ofta olika material när jag skapar. Jag gillar effekter och att ta tillvara det som i vanliga fall slängs. För mig är det viktigt att spara på jordens resurser och minska de enorma sopberget. Hemma sorterar vi, har en brun avfalls tunna. Också har vi bara en bil i familjen som vi delar på och utnyttjar mycket kollektiva färdmedlen. I mina kurser som jag har satt ihop själv gör jag även mitt material själv genom att återanvända gammalt till något nytt. När du väljer att delta i mina kurser hjälper du till att bidra med en bättre miljö. I webbshopen kan du köpa kursmaterial, pysselkit och annat hantverk som jag har skapat själv. Är du intresserad av att köpa tavlan i inlägget så hittar du den på webbshopen Pysselqvinnan.se/shop. Jag är med i #företagarensbloggutmaning som i dag har kommit fram #14




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar