tisdag 8 september 2015

Akvarellkort med höstmotiv finns nu i webbshopen

Hej!

Förra året målade jag en mängd vykort i akvarell. Motiven laminerade jag för att dem skulle få en glansig yta. Jag skar sedan in motivet i ett fönster. Detta kortet har jag döpt till "Lingonskogen". 


Det andra höstvykortet som är inlagt på webbshopen är vykortet "Hagen med flugsvamparna". I år har jag inte tagit mig tid att måla ett ända motiv. Det är första året som jag inte målar. Målandet har bara funnits i mina tankar. Det är så mycket annat som upptar min tid just nu.




När jag tänker på hösten kommer det först upp en bild på rönnbär. Rönnbär är en växt som jag ofta använde som barn. Jag och mina vänner använde Rönnbären i våra bakverk i sandlådan och vi tillverkade också halsband. Nu i vuxen ålder beundrar jag mest hur vackra dessa träd är. Mer om vykorten och priser ser du inne på webbshopen som du hittar via min hemsida PysselQvinnan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar