lördag 10 oktober 2015

Broderade servett ringar av jeanshankar

Hej!

Jag använder mycket jeans i mitt skapande. Det beror främst på att vi är en familj där alla bär jeans till vardags. Jeans är bra att försöka ta tillvara och göra om för det är mycket kemikalier i olika jeanstyger. När jag gör mina Jeansbokmärken använder jag linningen på byxorna. Nu har jag också hittat ett användnings område för hänkarna som sitter på linningarna. I början slängde jag dessa små hänkar. men för en tid sedan började jag även samla dessa. Då hade jag ingen susning var dem skulle kunna användas till. Men så plötsligt en dag så händer det.......

Tråkigt nog blev det bara 3 stycken av denna modellen. Bara för det fanns inga fler knappar i samma modell kvar i knapplådan. Typiskt! Så dessa tre jeans servett ringar får hamna i uddalådan. Uddalådan kommer jag att använda som goodybags till mina kunder i webbshopen och för deltagare i workshopen. Även som gåvor till de kunder som väljer att ha skaparparty hemma hos sig. Du som nyligen har hittat hit till min blogg kan jag berätta att jag driver ett företag som heter PysselQvinnan. Nyligen separerade jag mitt företag och min personliga blogg från varandra. Det gör att jag numera skriver på två bloggar. Den andra bloggen når du via min hemsida, den heter PysselQvinnans blogg


Till en servett ring har jag använt 2 jeans hängkar och 2 knappar. Dem är i hopsatta, men går även att knäppa upp. För det är en virkad ögla på den ena änden på varje sida. Jag har broderat ett mönster med sträck och korsstygn. Här har jag använt tågvirke som jag har delat i tre bitar. Tågvirke är speciella snören som är ihop tjärade. Dem används till material till båtar. Jag har fått massor av restbitar från en företags kollega. Snöre och jeanstyg är en fin kombination. Det är roligt att pröva att brodera med olika typer av material. Jag lade även till en silver tråd av moulingarn som lite sting ovanpå tågvirks delarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar