måndag 5 oktober 2015

När kroppen är i balans minskar vikten

Hej!

Jag har prövat många olika metoder att gå ner i vikt. När jag för 2 år sedan körde min egen ihop plockad kost lyckades jag gå ner 10 kg. Men när jag blev sjuk förra året gick jag upp allt + lite till. I våras startade jag med ISO dieten, det var ett program som jag vann i en tävling. Det gick dock inte så bra eftersom jag själv inte hade återhämtat mig från min sjukdom. När programmet tog slut i slutet på maj har jag inte brytt mig om vikten. Men jag har delvis fortsatt att äta nyttigt blandat med lite onyttigt. På ISO dieten skulle det ätas mycket frukt och detta är något som jag har fortsatt med. Det kan jag varmt rekommendera för det har hållit bort alla baciller. Något som jag däremot har tillsatt mer är fett också har jag plockat bort alla light produkter. I sommar har jag arbetat som vårdbiträde på ett äldreboende. Det har varit mycket effektiv motion och mycket fysiskt arbete. Trots att jag alltid är så hungrig när jag arbetar på äldreboendet och ätit mer än jag brukar, så har jag ändå lyckats gå ner alla kg som  jag har gått upp. Fantastiskt, att gå ner i vikt utan att ens ha hunnit att reflektera över det. Men jag tror att det beror på att jag mår så bra nu och trivs med livet. Det är ett fantastiskt arbetsklimat på min nya arbetsplats. Alla som jobbar inklusive arbetsledare och chefer är så underbara att ha med att göra. Jag är så glad över denna sommaren då jag har lärt mig ett nytt yrke, arbetat upp min energi, lärt känna dessa personer, fått arbetskollegor som jag känner mig accepterad för den jag är och dessutom rasat ner i vikt. Det är först när kroppen är i balans som vikten minskar utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar