onsdag 27 januari 2016

Julen varar ända fram till Påska


Oj, en julgran med kläder på! 
Säkerligen har du redan plockat ner din gran för flera veckor sedan. Det gör vi oftast också varje år. Men i år har vi lyckats få tag i en gran som inte barrar eller är det för min mans noga vattning varje morgon? 
Sonen sa häromdagen, men nu får ni väl ändå kasta ut granen det är ju sista veckan i januari!



Granen trivs så bra så den har fått nya skott längs ut på grenarna. I dag plockade jag tillsist ner alla tomtarna. Nu är det julgardinerna och den granen kvar. Sedan skall det dekoreras med våren tycker jag. Åh vad jag längtar!


Lite våren skymtar det fram i rabatterna nu när snön nästan har smält bort. Jag blir så glad varje år när årets först blomma, Snödropparna börjar knopa


Pepper tycker också det är skönt att marken är fri från is och snö. Då slipper matte ramla! Han minns säker hur illa det gick vid förra fallet för 2 veckor sedan. Då fick jag en lättare hjärnskakning som jag nu har återhämtat mig helt från. Detta blir mitt bidrag till Helgutmaningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar