lördag 13 februari 2016

Måla bubbel struktur


När jag skulle måla en kruka till Alla Hjärtans Dag blev det bubbligt på ytan av en slump. Så läckert! Jag trodde dock att det skulle försvinna när färgen hade torkat men det gjorde det inte helt. 
                                                                Men hur gjorde jag? 


Jag använde en vanlig disksvamp som jag har klippt i mindre bitar. Eftersom svampen var för stor att stoppa i färgburken tog jag en tjockare pensel och öste upp färg på svampen.


Krukan är en ofärgad terrakotta. Jag stoppade ena handen i krukan och började dutta på färgen med svampen. Ju snabbar och tätare duttandet blev ju mer bubblor bildades.


Här kan du se hur bubbelstrukturen blev när den hade torkat. Med ett rep eller tågvirke tillsammans med mina hjärtan som jag designar och tillverkar i mitt företag PysselQvinnan blev det en Alla Hjärtan Dag kruka i rosa.


Dem rosa hjärtana med tågvirket finns att köpa styckvis i webbshopen som du hittar                              här http://pysselqvinnan.se/shop/








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar