måndag 28 mars 2016

Krokusens glädje


Har växter känslor? 
Ja, idag blev det min stora fråga.
Trots att jag var trött så tvingade jag mig själv att gå ut i de härliga soliga vår vädret. Blåste gjorde det men solen var underbar. Och så mycket piggare jag blev när jag kom in. Jag bestämde mig för röja torkade växter på kullen vi har mitt på gräsmattan. Kanske det hade kommit upp lite blad under det torkade långa gräset. Jag blev förvånad för där under fanns det flera Krokusar som knopade. När jag var klar med ena sidan gick jag över på nästa sida och när jag kom tillbaka till den sidan jag startade hade en av krokus knoparna slagit ut. Så glad den måste ha blivit när jag bäddade upp grässängen......



Det var inte bara knopande krokusar där under. Där fanns också många olika sorters blad. Bland annat dessa tulpanblad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar