söndag 12 juni 2016

Indiskburgare med avokadoröra




Det var länge sedan jag skrev ett matinlägg på bloggen. Det beror främst på att jag har tappat känslan för matlagning. Maten blir mer ofta misslyckad än den gjorde innan jag drabbades av utmattningssyndrom. Jag antar att det är små ärr som sitter kvar som behöver bearbetas.
I morse när jag letade efter nya matrecept på Google, fastnade jag för denna maträtten,  Tacoburgare med avokadoröra.





Jag brukar alltid göra små justeringar på färdiga matrecept. Det jag justerade denna gången var att jag lade 1/2 lök i humbugarna och i avokadoröran använde jag en hel gräddfil (3 dl), Jag valde också att servera avokado, sallad och tomat till. De ljusa toastbröden rostade jag i ugnen.




Enligt receptet skulle det serveras nachos till. Detta prövad jag, men kände ganska snart att det var en onödig ingrediens. Det som jag mer kan kritisera i receptet är namnet Tacoburgare. Det var ingen tacosmak utan mer indiskburgare eftersom smaktillsatsen var Tandoromix som innehåller bland annat spisekummin och ingefära. Så jag döper om receptet till "Indiskburgare med avokadoröra.
 Gott var det och hett! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar