söndag 1 oktober 2017

Halloween pumpor i olika material


Jag har börjat på att göra Halloween dekorationer. Först tillverkades det ett antal Pumpor som jag ursprungligen inte visste vad den skulle användas till. Användningsområdet kom till ganska sent i processen. Pumpan som är gjord av olika kartong förpackning, trälim, claylera, färg, gult papper, blomsterpinne. Nu pumpor till salu i mitt företag. Pysselbutiken online 

Halloweenpumpan är snygg att piffa upp krukväxterna med. Jag satte även ditt några spindlar. 
Jag har börjat gilla Halloween helgen mer och mer för varje år. För det lyser upp i höstmörkret. Dekorationerna med spöken, spindlar och häxor ger en extra krydda som barnen gillar. Ungefär som tomtar på julen.




Jag helgen  föddes det en pumpa till. Men i  ett helt annat material. En så länge finns bara en och det är mallen till eventuellt fler. Pumpan som har en virkad ljusgrön kant, en nåltovat ansikte i orange och gul. Sedan har jag broderat med det ljusgröna garnet som jag hade på den krokiga kanten. Vet inte om det hade varit snyggare utan de ljusgröna stygnen.

Vad tycker du?







2 kommentarer:

  1. Det här var lite fina tips. Jag var lite tidigt ute med min pumpa så den är inte fin nu att sätta ut så jag kommer tillverka mina av apelsiner för det äter jag varje dag. Jag gröper ut dem istället och sätter på bordet. Det går lika bra med........

    SvaraRadera
  2. Ja apelsin fungerar lika bra. Jag har också provat den varianten ett år.

    SvaraRadera